Jumaat, 28 Januari 2011

Kucing-kucing kesayangan


Salam.Inilah kucing kesayangan saya..Comel tak? Di sebelah kanan,namanya CHIBU.Di sebelah kiri pula,namanya CHIBA.CHIBA dan CHIBU nie adik-beradik.Tapi sayangnya kedua-dua ekor kucing betina ini sudah mati.Huhu..Sedihnya la..Yang paling saya sayang ialah CHIBA.CHIBU telah mati kira-kira 2 tahun yang lepas akibat komplikasi setelah melahirkan anak yang tak cukup bulan..CHIBA pula mati pada tahun lepas akibat penyakit yang tidak diketahui..Di dalam gambar ini,CHIBA gemuk tapi di saat kematiannya,ia menjadi terlalu kurus..I MISS CHIBA dan CHIBU.Saya suka bergurau,bermanja dan ketika CHIBA kecil,saya suka mendukung ia dan letakkan dalam poket baju saya..Comel sangat ia masa tu.CHIBU pula selalu mengurut-gurut perut saya ketika saya tidur.Memori itu tinggal dalam kenangan.Pelbagai memori dan cerita ketika saya memelihara 2 ekor kucing ini.



Ini anak kepada CHIBA.Namanya BOT.Seekor kucing jantan yang suka bergurau dan suka tidur di atas mini pelamin pertunangan saya..Sepanjang mini pelamin yang serba pink putih dipasang kat rumah saya,BOT suka tidur tak kira waktu di atas mini pelamin saya.BOT nie kuat makan.Makan nasi dengan ikan goreng atau ikan rebus.Tapi ia tak suka makan biskut seperti WHISKAS atau FREKIES.



Ini gambar CHIBA dan BOT pada 22 Januari 2010.CHIBA peluk BOT ketika tidur di sofa.Mak sayang anak.Warna bulu pun sama kuning oren dan putih.Sweet kan.



Ini gambar BOT ketika di atas katil adik kelimaku,Ika.BOT suka tidur di atas katil Ika.Sebelum tidur,kena jilat badan dahulu.Bersihkan badan.



Ini CHIK.Ia digelar CHIK kerana badannya kecil.Kucing betina nie pun suka duduk atas pelamin.Hai,CHIK nak bertunang ke? Hehe..



Ini gambar CHIK tidur di atas katil saya ketika majlis pertunangan saya.Masa ini,saya sedang disolek oleh jurumekap.



Ini wajah CHIK jarak dekat.CHIK nie suka menjilat-jilat badannya dengan lidah umpama bersolek.Suka bersihkan diri.Comel kan CHIK nie.Bulunya kembang terutama sekali yang paling kembang ekornya.



Ini ialah BLACK.Seekor anak kucing jantan yang sangat nakal.Gambar di atas ketika ia bermain-main di dalam kain perhiasan mini pelamin pertunangan saya.Nampaknya kesemua kucing saya suka duduk di atas pelamin.



Hai,BLACK.Buat apa tu di bawah meja? Comelnya dia.Saya sayangkan semua kucing-kucing saya.


0 ulasan: