Ahad, 10 April 2011

INFO QUEENPINK 2








Tahukah kamu,purata setiap manusia memiliki 100,000 helai rambut dan tumbuh lebih cepat pada waktu malam.Sementara itu,hidung pula dikatakan dapat mengenal pasti 10,000 jenis bau yang berbeza-beza.



Terdapat banyak spesies labah-labah yang sanggup mengorbankan tangan dan kaki untuk dimakan anak-anaknya yang baru menetas.Langkah ini adalah untuk mengelakkan anak-anaknya itu daripada memakan sesama sendiri.



Pelik tetapi benar! Bahan buangan(najis) daripada seekor ayam sepanjang hayatnya boleh membekalkan tenaga elektrik yang cukup untuk menyalakan sebiji lampu mentol berkuasa 100 watt  selama 5 jam.

Jutawan Microsoft,Bill Gates serta keluarganya berpindah ke kediaman baru mereka berhampiran Seattle,Amerika Syarikat.Rumah yang menelan kos US$50 juta itu  dilengkapi pelbagai peralatan elektronik canggih.Antaranya penghuni boleh mengawal suhu yang dikehendaki dalam rumah dengan menggunakan sejenis pin khas yang hanya dilekatkan di kocek baju.



Taj Mahal merupakan salah satu binaan yang terkenal di dunia yang dibina semata-mata bagi mengabdikan sebuah cinta suci seorang suami terhadap isterinya.Taj Mahal yang terletak di Agra,Uttar Pradesh,India adalah sebuah monumen peninggalan Kerajaan Moghul.Bangunan cantik tersebut diliputi oleh batu marmar putih berkilauan.Mengikut sejarah,di dalam bangunan tersebutlah bersemadinya permaisuri Maharaja Shah Jehan,Mumtaz Mahal.Shah Jehan amat mencintai isterinya lantas memerintahkan agar Taj Mahal dibina sebagai tanda cinta setianya kepada Mumtaz.Pembinaan Taj Mahal yang mengambil masa sehingga dua puluh tahun itu Berjaya disiapkan pada tahun 1653.Pembinaannya juga telah melibatkan ribuan tenaga buruh.



Mungkin ramai yang tidak sedar huruf yang paling kerap digunakan dalam Bahasa Inggeris adalah E manakala Q adalah huruf yang kurang digunakan.





Tahukah kamu dengan hanya menghidu(bukan makan) pisang atau epal hijau boleh membantu mengurangkan berat badan.Kalau tidak percaya,cubalah!

0 ulasan: