Jumaat, 15 Jun 2012

Premium Beautiful Membantu Meringankan masalah Sakit Belakang / Slip Disc


Apa itu Slip Disc?
Jika kita mengkaji tentang tulang belakang kita, kita dapat lihat 'jelly-like structure' yang kita panggil 'disc'. Disc ini bertindak sebagai pelindung atau kusyen pad diantara tulang-tulang di bahagian tulang belakang kita. Slip Disc terjadi apabila disc yang menjadi kusyen antara tulang-tulang ini membengkak atau membenjol atau tersasar dari keadaan asalnya. Disc yang membengkak ini akan menekan urat-urat saraf berhampiran. Kebiasaanya kesan slip disc akan mengakibatkan kebas-kebas dan sakit yang tidak terhingga dibahagian pinggul seterusnya ke kaki dan kebawah. 

Bagaimana Slip Disc Terjadi?
Banyak faktor yang boleh menyebabkan slip disc terjadi antara yang common adalah imroper lifting, duduk dalam keadaan posture tubuh badan yang tidak betul, membongkok yang terlalu lama, angkat beban yang terlalu berat dan sebagainya. Slip disc juga antara common 'sport injury' terutamanya bagi yang terlalu ghairah mengangkat berat di gym. Kita tidak boleh pandang ringan sebenarnya dengan posture tubuh badan.

Bagaimana mengubati Slip Disc?
Slip Disc TIADA ubatnya yang dapat menghilangkan penyakit ini selama-lamanya. Terdapat beberapa pendekatan bergantung pada severity slip disc itu sendiri. Ada kes yang memerlukan pembedahan. Tetapi bagi diri saya, saya mengelakkan dari dibedah. Saya lebih selesa untuk menjalani fisio di hospital. Fisio juga adalah salah satu cara rawatan terbaik walaupun ianya memakan masa. Fisio bermula dengan rawatan cold pack pada peringkat permulaan diikuti dengan hot pack ditempat sakit. Rawatan diteruskan dengan senaman ringan bagi menguatkan otot-otot bahagian yang terlibat. Over time, rawatan thermal seperti bersauna adalah digalakkan bagi mengurangkan sakit. Bagi saya sendiri, fisio mengambil masa lebih kurang setahun di samping penjagaan posture yang baik. Tetapi slip disc boleh berulang jika kita melakukan perkara-perkara salah terhadap tulang belakang kita.

Bagaimana PREMIUM BEAUTIFUL boleh membantu rawatan Slip Disc?
PREMIUM BEAUTIFUL didatangkan dengan tetulang-tetulang yang disulami cahaya infra merah jarak jauh (Far Infra red Rays) yang berfungsi mengatasi masalah sakit tulang belakang seperti bongkok, slip disc, sakit pinggang dan lenguh-lenguh serta sakit sendi. Suntikan Far Infra Red Rays (FIR) paling banyak dalam tetulang bengkung tersebut untuk memberi rawatan thermal yang berterusan. PB juga dapat mengekalkan badan kita berada dalam keadaan posture yang betul sepanjang hari. Secara tidak langsung kita akan terhalang daripada 'terlupa' akan posture yang tidak betul dalam kegiatan seharian kita. Dengan pemakaian yang berterusan PB dapat membantu melindungi tulang belakang kita. Ingat tulang belakang (backbone) adalah penting untuk dilindungi!

Selain itu, kita juga sedia maklum bahawa FIR dari cahaya matahari kaya dengan vitamin D yang baik untuk kesihatan tulang. Ianya telah digunakan untuk mengatasi osteoporosis (tulang rapuh) dengan membina keseimbangan kalsium dalam tubuh. Dengan menigkatnya kadar penyerapan vitamin D dalam tubuh, dapat meningkatkan penyerapan kalsium . Ini membantu pembentukan dan pembaik pulihan tulang dan mencegah penyakit-penyakit tulang termasuk slip disc dan artritis.

TESTIMONI PREMIUM BEAUTIFUL bagi mencegah berulangnya Slip Disc - PUAN NORA,KUALA LUMPUR
Saya disahkan ada skip disc pada tahun 2008. Penyakit ini tidak merbahaya tetapi sangat-sangatlah menyiksakan kerana ianya menggangu kehidupan seharian kita. Kerana terlalu sakit saya disarankan oleh doktor untuk menjalani pembedahan di bahagian sakit, Tetapi kerana takut, saya rela menjakani rawatan fisio secara berterusan di hospital Saya tahu kesan fisio adalah lambat tetapi saya teruskan juga kerana saya percaya pembedahan bukanlah penyelesaiannya. Jadi saya menjalani fisio selama 8 bulan. Saya juga tidak tahan dengan keadaan kerja dipejabat yang memerlukan saya duduk terlalu lama atau kerja penumpuan yang terlalu lama, jadi saya mengambil cuti selama setahun. Dalam masa setahun tersebut alhamdulillah sakit saya seperti sudah hilang dan saya kembali bekerja seperti biasa. 
Malangnya selepas 3 bulan sakit datang semula. Saya terbaca tentang PB yang dikatakan boleh membantu mengurangkan sakit serta merawat Slip Disc dan sakit belakang. Pada mulanya ragu-ragu tetapi jika tidak cuba memang tak akan tahu. Alhamdulillah walaupun hanya sebulan memakainya sakit Slip disc saya memang hilang. Macam miracle! Tetapi saya bersyukur kerana ditemukan dengan PB. Selain itu saya juga terasa kesan positifnya yang lain seperti kurang rasa letih, kulit kurang berjerawat dan lenjadi lebih halus. Selain itu perut juga dah tak buncit! Thanks very much PB. Oleh kerana sangat berpuas hati dengan PB saya seronok untuk berkongsi kehebatannya dengan kawan-kawan lantas mnegambil keputusan untuk ber'biznes' dengan PB. Alhamdulillah selain kesihatan semakin pulih, poket pun makin berisi!

0 ulasan: