Selasa, 30 April 2013

MENCARI CINTA

Sinopsis Mencari Cinta

Filem Mencari Cinta mengisahkan Myra Tan Sri Johan (lakonan Nora Danish) yang sepatutnya berkahwin dengan pemuda pilihan hatinya Malek, tetapi pada saat akhir Malek membatalkan niatnya kerana ada kekasih lain.

Disebabkan segala persiapan perkahwinan dibuat dan kad jemputan diedar, tindakan Malek membuatkan Tan Sri Johan (Mahmod Ali Basha) dan isteri, Puan Sri Mahani (Connie Ahmad) bingung.

Waktu sama, Razlan Arrifin (Rusdi) pemuda kampung yang dedikasi dan amanah terhadap orang tuanya mengusahakan ladang ternakan, putus tunang dengan Mila (Fouziah Gous) disebabkan Mila mahu melanjutkan pelajaran. Razlan menerima kenyataan dia dan Mila tiada jodoh.

Tan Sri Johan akhirnya mendapat idea meminta pertolongan Ramlah (Maimon Mutalib) yang juga isteri arwah abang angkatnya iaitu ibu Razlan.

Pada awalnya, memang dia mahu menjodohkan Myra dengan Razlan jika Myra tiada pilihan hati.

Latar Myra dan Razlan berbeza kerana Razlan dibesarkan dengan cara kampung, manakala Myra pula moden pemikirannya. Namun takdir menyatukan mereka, bermulalah kisah cinta unik meraih cinta selepas berkahwin.

1 ulasan:

Syuk Ry berkata...

filem mencari cinta boleh di katakan menarik.. jgn lupa baca review mencari cinta di sini juga.. http://syncronizeq.blogspot.com/2013/05/film-review-mencari-cinta.html