Ahad, 20 April 2014

ATASI MASALAH BIBIR KERING



Bibir kering dapat disebabkan oleh banyak faktor, diantaranya adalah kurangnya meminum air putih serta kebiasaan merokok. Bibir yang kering akan membuat penampilan anda kurang selesa, sehingga dapat menurunkan keyakinan diri.

Namun,bagi anda yang menderita bibir kering,anda tidak perlu risau kerana di sini kami akan memberikan tips dan cara mengatasi bibir kering yang boleh anda cuba.

Mentega
Mengoleskan mentega pada bibir dapat membantu proses pemulihan bibir kering. Ini kerana mentega memiliki kandungaan asam lemak yang dapat memulihkan keadaan kulit yang kering.

Tomato
Menggunakan hirisan tomat untukmemijat bibir juga boleh anda lakukan untuk menanggulangi bibir kering.

Timun
Selain tomata,anda juga dapat memanfaatkan timun untuk mengatasi bibir kering anda.

Madu
Selain membuat bibir anda menjadi merah, madu juga bermanfaat untuk menyembuhkan bibir yang mengalami kekeringan. Caranya adalah dengan mengoleskan sedikit madu sampai merata pada permukaan bibir yang kering.

Air putih
Bibir kering dapat disebabkan oleh kurangnya meminum air putih. Oleh kerana itu, bila anda mengalami bibir kering, banyak-banyaklah minum air putih. Dengan minum lebih banyak air putih secara rutin, akan membantu melembabkan bibir anda sehingga terhindar dai masalah bibir kering.

0 ulasan: