Khamis, 24 April 2014

TIPS CERAHKAN RONA KULIT WAJAH


Setiap wanita mahukan kulit wajah yang lebih cerah dan bersih, namun khuatir untuk menggunakan produk pemutih yang banyak di pasaran kini. Tak mengapa kerana di sini kami ingin berkongsi dengan anda beberapa tip menggunakan bahan semula jadi ini berkesan untuk mencerahkan rona kulit dan menaikkan seri wajah.

Kacang badam
rendam empat kacang badam semalaman. Kemudian kisar dengan susu sehingga menjadi pes. Sapukan pes itu pada leher dan wajah sebelum tidur. Cuci dengan air sejuk selepas bangun tidur. Ulang untuk 15 hari diikuti dua kali seminggu.

Daun pudina
Kisar secawan daun pudina sehingga menjadi pes halus. Ratakan pada wajah dan biarkan selama 20 minit. Kemudian cuci wajah anda sehingga bersih. Amalkan selama 15 hari.

Tomato
Parut tomato dan campurkan dengan dua hingga tiga titis jus limau nipis. Ratakan pada wajah dan bahagian leher dan cuci bersih selepas 20 minit. Lakukan pagi dan petang untuk 15 ke 20 hari.

Putih telur
Sapukan wajah dengan putih telur dan biarkan selama 30 minit. Selepas itu, cuci dengan air. Lakukan tiga kali seminggu.

Bunga cempaka/melur
Kisar lima kuntum bunga cempaka dan lima kuntum bunga melur hingga halus. Campurkan dengan bedak sejuk. Sapukan pada wajah setiap malam.

Tips yang diberikan ini perlulah diamalkan mengikut jangka masa yang ditetapkan dan jadikannya rutin harian agar hasilnya memuaskan hati. Selamat mencuba!

0 ulasan: