Selasa, 23 September 2014

Kedai di Jepun jual buah paling sempurna secara eksklusif

Tokyo’s Sembikiya Fruit Parlor kelihatan seperti kedai yang menjual barangan kemas tetapi ianya merupakan kedai buah-buahan yang sangat eksklusif. Di sinilah, anda boleh mendapatkan buah-buahan yang mempunyai rasa dan bentuk buah sempurna. Setiap buah dijual dalam bungkusan yang sangat eksklusif. Sebelum  anda ingin membeli buah di kedai ini, pastikan anda mempunyai wang yang cukup kerana harga buahnya agak mahal berbanding di kedai buah lain.
Sembikiya-fruit-parlor
Di Jepun, ia adalah adat untuk memberi buah-buahan yang berkualiti tinggi untuk majlis rasmi seperti majlis perkahwinan, mesyuarat perniagaan atau lawatan hospital. Sembikiya hanya menjual buah-buahan yang jarang ditemui, produk yang paling sempurna, yang ditanam dalam keadaan khas untuk memastikan mereka kelihatan dan mempunyai rasa sebaik mungkin.
Sembikiya-fruit-parlor2
Membeli buah-buahan Sembikiya terutamanya di kedai utama di Nihonbashi Mitsui Tower, adalah satu pengalaman yang unik. Bukan sahaja kerana harga yang keterlaluan dan pembungkusan yang sempurna tetapi juga di sana turut ditawarkan khidmat kaunseling. Sebagai contoh apabila anda membeli buah tembikai, kerani kedai ingin tahu di mana dan bila buah itu akan digunakan. Malahan juga, ianya mesti bersesuaian dengan bajet anda, bila anda sudah memutuskan pembelian, dia akan memberitahu waktu puncak penggunaan buah tersebut. Beliau juga akan memberi anda arahan mengenai cara untuk menyimpan agar dapat menikmati rasa yang sempurna. Jika buah-buahan yang anda berminat tidak berada dalam musim puncak, kerani akan memberi jelaskan bahawa masa yang terbaik untuk makan buah tersebut telah berlalu malah rasa manis sudah hilang. Menarik bukan pengalaman nak beli buah. – sumber
Sembikiya-fruit-parlor3
Sembikiya-fruit-parlor4
Sembikiya-fruit-parlor5

0 ulasan: