Sabtu, 21 Februari 2015

KETAHUI 5 MANFAAT KECANTIKAN LIMAU GEDANG

limau gedang

Limau gedang (grapefruit) adalah sejenis buah-buahan sitrus yang mempunyai banyak manfaat kesihatan yang ditawarkan. Ia membantu dalam menangani masalah kolesterol, mengurangkan risiko kanser, memperbaiki penglihatan dan banyak lagi. Anda akan terkejut untuk mengetahui bahawa mineral dan vitamin dalam buah ini juga membantu dalam meningkatkan kecantikan anda.
Berikut adalah 5 manfaat kecantikan yang menakjubkan daripada buah limau gedang:
1. Mencegah Penuaan
Potassium dalam limau gedang membantu melicinkan garis-garis halus dan kedutan, dengan itu membantu mendapatkan kulit yang kelihatan lebih muda. Ia juga menyediakan perlindungan terhadap sinar UV yang berbahaya daripada matahari, dengan itu memastikan bahawa kerosakan daripada matahari dikurangkan.
2. Meningkatkan Pembentukan Kolagen
Untuk kulit kelihatan lebih muda, tegang dan cantik, adalah penting untuk memastikan bahawa pembentukan kolagen yang sihat dan keanjalan semula jadi kulit dikekalkan dengan baik. Limau gedang membantu banyak dalam hal ini, terima kasih kepada kandungan Vitamin A dan C yang tinggi, yang meningkatkan pembentukan kolagen.
3. Melawan Kelemumur
Ekstrak biji limau gedang boleh digunakan untuk disapu kepada rambut dan kulit kepala, untuk mengurangkan kelemumur dan membersihkan folikel yang tersumbat, dengan itu menggalakkan pertumbuhan rambut yang sihat.
4. Menjadikan Kulit Lebih Lembut
Bersama-sama dengan Vitamin C, limau gedang juga kaya dengan asid amino yang menjadikan kulit lebih lembut dan licin. Anda boleh menggunakan limau gedang sebagai mask muka semulajadi di rumah untuk mendapatkan manfaat terbaik.
5. Membantu Sekatakan Tona Kulit
Mereka yang mempunyai kulit berminyak dan mengalami masalah jerawat, benar-benar boleh bergantung kepada limau gedang untuk pembersihan dan mendapatkan tona kulit muka yang sekata. Ia secara semula jadi meningkatkan pH kulit dan membantu dalam mengurangkan jerawat, dan juga membersihkan liang muka untuk memberikan anda kulit yang lebih baik. Ia turut membantu mencegah tona kulit yang tidak sekata.
Limau gedang adalah buah-buahan yang sihat untuk dimakan. Manfaat kesihatan dan kecantikannya boleh dinikmati kedua-dua cara — dengan memakan buah-buahan dan juga dengan menggunakan ia secara semulajadi. Antioksidan yang terkandung di dalamnya adalah bermanfaat kepada kulit dan juga badan. Selain itu, ia juga mengandungi lycopene (yang hadir dalam tomato juga), yang membantu melawan kanser. Anda perlu pastikan mulai sekarang, anda masukkan buah limau gedang ke dalam diet harian dan juga regimen kecantikan anda.
Express IPO Prices Below Range
youjizz Let’s Start Out With What’s Up With Fashion Color Trends

American Eagle Outfitters Q1 2008 Earnings Call Transcript
free black porn But if you have no healthy food at home

The Best Jeans With Leather Jackets
xhamster don cheap out on tailoring

Commerce China Dangdang Management Discusses Q3 2013 Results
fibrosi cistica She remained strong during and after the assassination of her husband

Weddings and Events in Web World Directory
youporn I make an important distinction between the terms

Duties and Responsibilities of a Funeral Director
cartola fc Cloth rations and

A Short Guide to Spring Summer Sandals
free hd porn A list of Victoria Beckham’s five fall staples

The Reason Online Dating Works
Know what color it is

0 ulasan: