Ahad, 14 Jun 2015

KEPUTIHAN BAHAYAKAN WANITA HAMIL

KEPUTIHAN BAHAYAKAN WANITA HAMIL....
(keluaran wanita minguan 8.2.2013-14.2.2013)
DIantara kuman-kuman yg membahayakan ibu-ibu mengandung yg mengalami keputihan:
1: CHLAMYDIA *Bayi boleh d lahirkan lebih awal dri jangkaan tarikh sebenar apabila masalah keputihannya d bawah chlamydia lnataran selaput ketuban yg pecah.Selain itu,ia juga boleh mengakibatkan keguguran,malah lebih teruk lg kehilangan nyawa ibu dan janin sekiranya tidak d tangani(rawat) dalam keadaan yg segera.
2:KUMAN HERPES SIMPLEKS* Bayi berisiko terkena penyakit radang otak(ensefalitis)apabila kuman Herpes Simpleks bercampur dng keputihan.Jadi periksalah kesihatan anda di peringkat awal agar penyakit berbahaya seperti ini dapat d elakkan...
3:CANDIDA ALBICAN* Kulat Candida yang menjangkiti cairan keputihan meningkatkan risiko terjadinya masalah epilepsi kepada bayi..
4: NEISSEREA GONORRHOEA* Bayi berkemungkinan mengalami masalah buta apabila keputihan yang d sebabkan oleh Neisserea Gonorrhoea menjangkitinya.
Di sebabkan itu,para ibu hamil harus berhati-hati dan peka terhadap perubahan yg berlaku ke atas dri mereka. Risiko bahaya boleh d kurangkan sekiranya langkah pencegahan dan pemeriksaan telah d lakukan dari awal!
JANGAN RISAU DGN JSD....anda x perlu risau lagi dgn KEPUTIHAN....dapatkan
Faminine Wash RM48
Masker Vagina RM25..


0 ulasan: