Jumaat, 19 Jun 2015

Miss V Feminin Wash- Wangikan Faraj


Miss V Feminin Wash- Wangikan Faraj 
RM 48
1 botol - 100ml

Pernah tak anda bayangkan:

Muka cantik, kulit licin, bibir merah delima, pinggang ramping bak kerengga, tinggi lampai pula. Bak kata orang-orang tua, serba serbi kena, beruntung kalau dapat buat bini! Emotikon wink
Yer lah, lelaki mana yang tak nak memperisterikan wanita cantik kan?

“Orang lain boleh tengok jer, tapi aku boleh semua!”

Detik hati si suami yang memperisterikan wanita cantik.
Tetapi pernahkah anda tahu, tak semua wanita cantik dan wangi itu cantik juga di dalamnya.

Ramai jejaka tampan yang ‘tertipu’ dengan pandangan mata.
Hakikatnya ramai gadis remaja dan wanita yang telah berkahwin mengalami masalah dalaman wanita iaitu keputihan. Lebih malang lagi bila ramai juga wanita yang tidak tahu pun mereka mengalami masalah keputihan.

Keputihan yang normal biasanya berwarna jernih ataupun keputih-putihan dan bersifat melekit. Ia tidak berbau busuk. Ibu yang hamil lebih cenderung mengalaminya. Keputihan begini tidak perlu dirisaukan.

Adapun jenis keputihan yang mengeluarkan cairan yang berlendir, ada kalanya seolah-olah seperti susu beku, berwarna kekuning kuningan dan berubah menjadi kehijau-hijauan adalah keputihan yang tidak normal.
Keputihan yang tidak normal adalah keputihan yang dijangkiti kuman. Keputihan seperti ini boleh menyebabkan kegatalan dan rasa tidak selesa.

Lebih parah lagi bila menyebabkan faraj berbau busuk sehinggakan suami mula menjauhkan diri.

Cara Merawat Keputihan

Sekiranya anda dalam golongan ini, rawat keputihan anda sebelum parah melalui beberapa langkah pencegahan dan rawatan.
Antaranya:

1. Jangan sesekali anda terus menyarungkan seluar dalam anda sebaik sahaja selesai buang air besar atau air kecil kerana ia boleh menyebabkan jangkitan kuman.
Amalkan lap kemaluan anda dari depan ke belakang dengan tuala kering. Sebaiknya sentiasa bawa bersama tuala kecil bila keluar dari rumah. Jadikan ia amalan.

2. Sebaiknya guna tuala wanita jenis pakai basuh (cloth pad) semasa datang haid kerana ia bersifat semulajadi dan bebas kimia.
Sekiranya anda sedang mengalami keputihan, elakkan guna pantyliner pakai buang kerana ia boleh mengeruhkan lagi keadaan.
Sebaiknya gunakanlah pantyliner ( cloth pad) jenis pakai basuh juga. Ia sangat selesa dan menyihatkan.

3. Guna pencuci wanita sebanyak 2 kali sehari sahaja setiap hari. Jangan guna secara kerap kerana penggunaan yang kerap boleh menyebabkan PH pada faraj tidak seimbang.

Sebaiknya gunakan pencuci wanita dari sumber sireh kerana sireh dapat merawat masalah keputihan sejak zaman dahulu lagi. Jamu Susuk dara ada Feminin Wash RM 48tahan dua bulan tau.

Sekiranya di tempat anda sireh mudah didapati, anda boleh dapatkan air ramasan sireh untuk menyegar dan merawat faraj.

Amalan ini sangat disyorkan diamalkan oleh golongan remaja yang sedang haid dan juga golongan wanita yang sudah berumahtangga. Rajin ke nak pergi petik daun sireh dan rebus , lepas tu basuh. sangat lecehkan .
dengan itu saya perkenalkan FEMININ WASH JSD harganya murah dan berbaloi.
RM 48 sahaja.

Kegunaan Feminine Wash JSD:

Feminine wash JSD baunya wangi, dingin dan menyegarkan.
Ianya feminine wash berubat yang sesuai untuk keputihan di mana PH nya adalah tidak alkali tinggi.

Sesetengah orang yang ada alergik apabila berpeluh dicelah peha dan gatal-gatal amat sesuai menggunakannya. Pada permulaan penggunaan akan rasa sedikit pedih dan kemudian pedih tu akan hilang. Feminine wash Susuk Dara tidak seperti produk lain yang hanya sekadar wangi tetapi tidak berubat dan mencegah keputihan.

Kandungan:

herba arab, cengkih, extrak sireh danmanjakani.

KELEBIHAN FEMININE WASH JSD

soalan:

saya dimaklumkan kita tidak digalakkan guna feminine wash kan? sebab ianya akan boleh membunuh bakteria baik utk miss V kita. so pertanyaan saya, kenapa produk ni ada jual Feminine Wash?
...
...jawapan:

kebanyakkan Feminine Wash di pasaran ada bahan yang "irritant", yang boleh menimbulkan kerengsaan seperti pengggunaan sabun pada kawasan faraj, penggunaan sabun atau pelembut kain yang secara tidak sedar ia menjadi "irritant" ataupun penyebab kegatalan, atau apa-apa bahan untuk feminine wash.

pH normal faraj 3.8 - 4.3 (slightly acidic)..

Feminine Wash JSD yg pH dia dlm range ni.. bole guna hari2.. kalau yg ikut stndard pH ni biasanya harga dia mahal.. bukan cikai punya..

Feminine Wash JSD susuk dara pH dia dlm range ni plus medicated.. so sgt sesuai utk wanita yg bermasalah keputihan..

wanita yang selalu keje kat luar, wanita yang selalu stress dimana factor-faktor ini antara penyebab keputihan, dan kegatalan. boleh guna Feminine Wash JSD untuk merawat masalah dan ketidakselesaan mereka..

wanita yg tidak mempunyai masalah juga bole guna Feminine Wash susuk dara sbg perlindungan dan mencegah kepada white discharge (keputihan), kegatalan, bau faraj dan jangkitan pada vagina..

0 ulasan: