Sabtu, 4 Julai 2015

RAHIM KEMBANG

Jangan ketawa bila terdengar Rahim 'kembang' kerana kebanyakkan wanita sekarang mengalami masalah ini dan tidak sedar akan masalah ni.
Antara FAKTOR:
-kerap minum AIS yg menjadi faktor utama faraj KEMBANG/BERAIR
- makan makanan sejuk, biasa yg sejuk anginnya banyak
-kerap bersalin dan keguguran juga

PENYEBAB RAHIM KEMBANG
-org yg gugur kena lebih berpantang dari org yg bersalin biasa..wlaupun gugur 2 bulan berpantang spt bersalin, utk kebaikkan diri individu itu sendiri.. buat kegel excercise skali utk kuatkan pelvic floor muscle..
PETANDA RAHIM KEMBANG
-FARAJ LONGGAR,SERING MENGELUARKAN KEPUTIHAN/CECAIR/LENDIR
-SERING BUANG AIR KENCING
-APABILA TERBATUK @ BERSIN KELUAR AIR DARI FARAJ
PRODUK JAMU SUSUK DARA YG MAMPU MERAWAT RAHIM KEMBANG
1)JAMU PENGANTIN DARA
2)JAMU AKU DARA
SET TAMBAHAN UTK PRODUK LUARAN
3)MEDICATED FEMININ WASH
4)MASKER VAGINA
INFO
Turunkan Rahim:
- Kedudukan rahim boleh beranjak iaitu 'terlalu tinggi' atau 'jatuh'.
- Istilah rahim 'terlalu tinggi' adalah rahim berada terlalu jauh iaitu kedudukannya tinggi seakan-akan di perut.Kebanyakkan wanita tidak pasti sama ada rahim mereka tinggi atau tidak. Biasanya rahim yang tinggi sukar hamil dan perlukan urutan traditional. Antara petanda rahim terlalu tinggi adalah...tidak berasa selesa di bahagian antara perut dan rahim. Jika dirujuk kepda doktor pakat sakit puan juga ia memerlukan urutan tradisional untuk membetulkan kedudukan rahim tersebut.
Naikkan Rahim:
- Punca rahim 'jatuh' ialah apabila sesorang wanita yang sering membuat kerja-kerja berat tetapi TIDAK dengan cara yang betul.
- Kita juga sedia maklum semasa di bangku sekolah iaitu cara-cara posisi yang betul. Contohnya mengangkat benda yang berat dengan posisi dan cara yang selamat iaitu dengan menegakkan tulang balakng manakala kaki seakan ingin duduk. Semasa mengangkat benda berat hendaklah menahan nafas dan JANGAN tarik dan hembus nafas ketika itu.
- Tanda-tanda rahim jatuh ini adalah rahim terasa sakit dan ngilu di bahagian rahim.
INFO
KURANGKAN MINUM AIS
Ais merupakan penyumbang utama masalah rahim kembang, berair, sejuk sekaligus menjadi punca utama masalah keputihan, faraj terlalu becak dan berbau. Bagi lelaki pula, pelancaran darah yang kurang mantap boleh menyebabkan zakar lemah, sperma kurang berkualiti dan air mani mencair. Tak guna jika anda merawat tapi punca utama anda gagal atasi.



SMS/WHATSAPP ROSZALIZA 011-29292581

0 ulasan: