Sabtu, 7 November 2015

Lotion Kurus Sejuk SC:Bunga Matahari

Lotion Kurus Sejuk SC:Bunga Matahari




5 manfaat minyak bunga matahari

*Minyak bunga matahari mengawal kerosakan sel. Jadi ia memainkan peranan dalam mencegah kanser. Ini kerana biji bunga matahari adalah sumber selenium yang baik. Selenium adalah musuh utama kanser

 *Minyak bunga matahari mengandungi mineral-mineral untuk tulang yang sihat. Selain kalsium, tulang perlukan magnesium dan tembaga untuk kekal kuat. Tak boleh semata-mata kalsium. Biji bunga matahari mempunyai kedua-dua mineral ini. Sebagai bonus, minyak bunga matahari juga mengandungi Vitamin E yang membantu melegakan sakit artritis.

*Minyak bunga matahari membuat kita rasa tenang. Ya! Magnesium dalam biji bunga matahari dikatakan boleh menenangkan saraf, dengan itu mengurangkan tekanan diri, migrain dan membantu kita lebih relax dan tenang.

*Minyak bunga matahari mencerahkan kulit dan memberi perlindungan kulit dari sinar matahari. Minyak bunga matahari merupakan sumber yang kaya vitamin E selain minyak almond dan shea butter. Kandungan Vitamin E yang tinggi boleh mencegah sel-sel kulit yang sensitif kulit disebabkan oleh sinar ultraviolet (UV). Beta karoten yang juga terdapat dalam minyak bunga matahari akan membantu menetralkan radikal bebas yang menyebabkan kerosakan pada kulit, termasuk kesan kulit terbakar(sunburn) dan kanser kulit .

 *Minyak bunga matahari boleh mengurangkan keradangan seperti sakit sendi, ulser gastrik, eczema, asma dan sebagainya. Ini kerana biji bunga matahari kaya dengan antioksidan. Minyak bunga matahari juga tidak membenarkan kolesterol 'tidak baik' daripada melekat pada dinding arteri jadi ia boleh menghalang serangan jantung. Minyak bunga matahari juga tinggi kandungan asid lemak Omega 6 (linoleik). Kelebihannya, asid lemak linoleik ni membantu mengurangkan keradangan akibat jerawat, dermatitis, dan sunburn. Asid lemak Omega-6 juga meningkatkan penghasilan sel-sel kulit baru. Disebabkan kelebihan inilah GLA Complex menjadi pilihan ramai wanita untuk mencantikkan kulit.

Lotion sejuk kurus Secret Correa didalamnya ada terkandung biji bunga matahari sebab itu lotion ini memberi kecantikan pada kulit,dapat menghilangkan strechmark pd kulit anda. Lotion SC juga memberi kelembutan kulit kepada si pemakai. Jom cuba tidak salah mencuba :) Kesan seawal 3-7 hari

#roszaliza  011-29292581
#lotionsejukkurusSC
#sejukcangattt
#lotionkesanmenakjubkan

0 ulasan: