Isnin, 22 Februari 2016

Tips senang mengurangkan berat badan

Ok disini saya ingin berkongsi beberapa cara bagi membantu anda menurunkan berat badan. 
Caranya sebenarnya mudah iaitu mengamalkan cara hidup yang sihat melalui pemakanan dan aktiviti seharian.



1. Banyak minum air masak

 Adalah amat menyihatkan meminum lebih banyak air masak. Tubuh kita memerlukan banyak air untuk memboleh organ-organ di dalam badan kita berfungsi dengan lebih baik. Elakkan dari meminum air bergas kerana mengandungi gula dan kalori yang amat tinggi. Ia juga boleh menjejaskan organ di dalam tubuh. 

2. Tidur dengan cukup 

Tahukah anda tidur yang cukup mampu membakar kalori di dalam tubuh anda. Tidur yang cukup mampu mengembalikan kesegaran tubuh dan organ di dalam badan dan berfungsi dengan lebih baik. Seterusnya membakar kalori dan meningkatkan sistem imun anda melawan penyakit. Oleh itu dapatkan tidur yang secukupnya dan berkualiti. Ini cara mudah untuk kuruskan badan anda. 

3. Aktifkan diri anda dengan aktiviti yang menyeronokkan 

Elakkan dari duduk seharian menonton TV atau menghadap komputer. Anda perlu aktif untuk membakar kalori dalam badan. Cuba lakukan banyak aktiviti yang memerlukan pergerakkan. Seperti memasak atau bermain dengan anak-anak anda di halaman rumah. Ini pun cara kuruskan badan yang menyeronokkan. 

4. Gaya pemakanan yang sihat 

Saya tertarik dengan buku kesihatan yang menyatakan “Breakfast like a king, Lunch like a Queen and Dinner like a Pauper”. Memang benar sepatutnya kita perlu memakan dengan kuantiti yang banyak pada waktu sarapan pagi. Kerana pada ketika itu, kita akan melakukan banyak aktiviti berat yang membakar kalori. Dan kurangkan pemakanan pada waktu malam. Kerana pada waktu malam tubuh kita perlu lebih banyak berehat. 

5. Banyak makan buah-buahan, sayur-sayuran 

Buah-buahan dan sayuran memang lebih mudah dihadamkan oleh tubuh badan kita. Ia mengandungi banyak vitamin yang baik untuk kesihatan. Tambahan lagi, ia diakui tidak mengandungi kolesterol. Terutamnya pada waktu malam, lebihkan makan buah-buahan dan sayuran. 

Tips yang terakhir ialah konsisten melakukannya. Percayalah, jika anda mengamalkan kelima-lima tips diatas secara konsisten. InsyaAllah ia sangat membantu anda menurunkan berat badan.  

Nak lebih cepat sapu je losyen kurus sejuk secret correa.Losyen sejuk..xpanas,xpijar,xmelekit.. Sambil bersenam sambiltu sapu je losyen...Cepat sangat lemak tu cair uoll. 

Meh dptkan dari saya segera.☺️�� WhatApps: 011-29292581

0 ulasan: