Rabu, 20 Mei 2015

Dapatkan Perut Idaman Anda Dalam Masa 15 Hari

Ramai yang hilang keyakinan diri apabila memiliki perut yang buncit.
Lemak pada perut sering mengganggu penampilan anda terutama apabila mengenakan pakaian yang mengikut bentuk badan.
Ramai yang tidak sedar, bahawa wanita yang kurus juga mengalami masalah perut buncit.
Jika anda ingin menghilangkan perut buncit, jom amalkan 5 jenis buah ini untuk mendapatkan perut idaman anda dalam masa 15 hari sahaja.

1. Tembikai

watermelon
Buah yang kaya dengan air ini dapat meningkatkan kekerapan untuk membuang air kecil, yang sekaligus membantu mengeluarkan garam yang terperangkap di dalam perut yang menyebabkan perut kembung.

2. Pisang

Banana-3
Pisang yang kaya dengan kalium / potasium dapat mencegah terbentuknya gas di perut atau membantu mengeluarkan gas di perut. Pisang juga sangat baik membuatkan perut kenyang sehingga menahan anda untuk makan berlebihan.

3. Avokado

Avacado
Avokado kaya dengan enzim bermanfaat untuk pencernaan dengan membantu memecahkan lemak dan membantu menyalurkan makanan dari perut ke usus sehingga mencegah pengumpulan gas di dalam perut.

4. Nanas

pineapple_1_1_1_1
Buah nanas kaya enzim bromelain yang dapat membantu mencegah terbentuknya gas semasa proses pencernaan sehingga membuatkan perut anda rata. Nanas juga sangat baik untuk membersihkan usus dari lemak yang terkumpul dan bahan sisa lain di dalam pencernaan kerana kaya dengan serat. Nanas juga kaya kalium yang membantu membuang air yang terkumpul di perut anda.

5. Betik

health-benefits-papaya-fruit
Buah berwarna oren ini membantu untuk mencerna protein. Jika pencernaan perut anda berjalan dengan lancar, maka tidak akan ada gas yang terbentuk di dalam perut dan tidak mengakibatkan perut kembung. Makan buah betik muda yang mempunyai lebih banyak enzim papain dan serat untuk membersihkan sistem pencernaan.

0 ulasan: