Isnin, 22 Februari 2016

Sebab gemuk

Penyebab GEMUK



1.Kurangnya Waktu Tidur 

Badan kita cepat gemuk dengan paling mudah adalah kerana berjaga malam . Ketika kita berjaga malam dengan tidak tidur semalaman , membuat kita ingin mengunyah makanan seperti snek atau makanan ringan setiap waktu bagi mengelakan mengantuk . Padahal mengunyah snek atau makanan tidak membuatkan perut anda kenyang sebaliknya hanya boleh menimbun lemak dalam tubuh dan menyebabkan kegemukan  

2.Stress 
Stress juga merupakan faktor utama kenapa anda cepat gemuk. Kerana dengan stres kita seringkali melepaskan pada makanan kerana berfikiran bahawa dengan makan fikiran kita kembali segar . Justeru itu ketika stress kuantiti makan kita akan meningkat daripada biasanya. 

3.Pegambilan ubat – ubatan 
Pengambilan ubat – ubatan yang tidak terkawal juga boleh menyebabkan badan seseorang menjadi cepat gemuk . Ini kerana, sebahagian besar ubat dapat menyerap nutrisi dan tenaga dari tubuh manusia sehingga mengakibatkan badan merasa lemas dan mengalami rasa haus dan lapar yang tidak tertahan . Jadi berhati – hatilah ketika anda mengambil ubat diet . 

4.Pemakanan Yang Tidak Sihat 
secara umum pola makan diet kita selalunya tidak sihat. Makanan sehari kita dipenuhi oleh bahan- bahan proses yang tidak baik untuk kita . Jumlah makanan yang dimakan sehari pun biasanya diluar kawalan. Sayuran dan buah-buahan jarang sekali kita ambil walaupun kita dalam proses diet,tetapi sebaliknya kita lebih tertarik dengan makanan dikedai mamak dan restoran makanan segera seperti KFC ,McDonald dan restoran makanan segera yang lain. Kita juga seringkali keluar makan dilewat malam beserta minuman-minuman manis bergelas-gelas. Jadi kerana budaya sebeginilah yang membuat kita semakin gemuk dari hari-kesehari.

 5.Genetik 
Memang tidak dinafikan genetik juga berperan dalam menentukan keturunan mereka akan lahirnya anak yang gemuk atau kurus. Tetapi sekiranya pola pemakanan terjaga dan sihat,mungkin masalah genetic gemuk akan dapat di atasi. 

Anda sudah tahu,anda gemuk dalam ketogeri mana?Jadi elakkan semua sebab-sebab di atas menghalangkan niat anda untuk kurus menawan :). Anda mampu mengubahnya.

 Anda juga boleh menggunakan Losyen Ajaib yang mampu membantu anda untuk kekal Cantik.

 Yang pasti kesan cepat dan mudah untuk menggunakannya.Hanya sapu sahaja..Xpijar,xpanas,xmelekit,xberbau.tiada siapa sedar anda menggunakannya

 WhatApps untuk hrga diskaun untuk 5 terawal: 

011-29292581
011-29292581
011-29292581


0 ulasan: