Isnin, 22 Jun 2015

PUNCA FARAJ BERBAU BUSUK

PUNCA FARAJ BERBAU BUSUK
PENTING..!!! 
MESTI BACA..
Bau faraj perempuan biasanya berbau seperti rumput kering yang lembab dan mungkin juga ada bau peluh kering.
Apabila faraj dibersih dengan sabun, semua bau ini hilang. Cukup dengan hanya mencuci menggunakan latacyd kerana tahap keasidannya yang semula jadi dan sesuai dengan faraj. Ataupun guna pencuci wanita yang sesuai.
Faraj boleh berbau secara semula jadi terutamanya jika baru lepas haid. Ini kerana bekas tisu dari lampin wanita boleh menyebabkan tindak balas bakteria yang menyebabkan bau tersebut.
Begitu juga dengan pemakaian panty liner yang boleh menyebabkan pengaliran udara di sekitar faraj kurang seterusnya akan menggalakkan tindak balas bakteria terutamanya jika kawasan tersebut lembab atau berpeluh.
Tetapi, bau tersebut akan berkurangan apabila tindak balas bakteria reda.
Faraj wanita juga boleh berbau seperti makanan atau minuman yang diambil mereka lebih-lebih lagi jika makanan tersebut berbau kuat. Contohnya jika wanita itu minum air mawar (ros), faraj wanita boleh berbau seperti mawar dan jika makan durian boleh berbau seperti durian.
Bau busuk atau bau yang tidak normal pada faraj juga boleh berlaku sekiranya ada jangkitan. Tanda-tanda jangkitan seperti keputihan atau pengeluaran lelehan faraj yang berlebihan dan berwarna luar biasa seperti kuning hijau, putih dan kelabu.
Jangkitan boleh berpunca dari faraj yang tercemar oleh lubang najis atau lubang kencing atau jari yang kotor yang memegang faraj. Jika berlaku jangkitan kulat, keputihan berwarna putih dan kelabu akan terhasil.
Jika berlaku keadaan-keadaan seperti ini, eloklah berjumpa dengan doktor. Biasanya doktor akan melakukan ujian cecair faraj bagi mengesan punca bau dan seterusnya memberi rawatan sewajarnya..
:: so ladies..jagalah pemakanan dan rawat lah keintiman anda sebaik2nya.
NAK RAWAT MASALAH INI ???
KEPAKARAN saya adalah membantu para wanita MENGATASI masalah FARAJ BERBAU.
rundingan lanjut..
WhatsApp ke 011-29292581

0 ulasan: